Saturday, September 28, 2013

Petua Kurus Semulajadi

1. Minum Teh Hijau
    Teh hijau didapati sangat berkesan untuk kurangkan berat badan. Gunakan kualiti teh hijau yang terbaik dan rendam dalam air panas selama beberapa minit.Minum Teh hijau 2 atau 3 kali sehari untuk mendapatkan kesan yang nyata dalam beberapa hari.

2. Apple Cider Vinegar dan Jus Limau
    Campurkan 1 sudu teh apple cider vinegar dan 1 sudu teh jus lemon ke dalam secawan air suam. Minum campuran air ini sewaktu perut kosong tiap-tiap hari selama 2 atau 3 bulan. Kita akan dapat merasai kesannya yg baik di mana air akan menyebabkan kita terhidrat, apple cider vinegar meningkatkan metabolisma dan lemon memuatkan air rasa lebih sedap.

3. Ambil 1 sudu teh madu dan campurkan ke dalam segelas air suam.
    Tambahkan 1 sudu teh jus lemon ke dalam gelas tadi dam minum sewaktu peru kosong tiap-tiap pagi. Ulang rutin ini tiap-tiap pagi selama 2 atau 3 bulan dan lihatlah kesannya.

4. Senaman
    Brisk walking adalah cara terbaik untuk mengurangkan kegemukan dan untuk mendapatkan  badan yang sihat. Senaman di gym selama 30 hingga 45 minit untuk 4 atau 5 kali sehari bersama dengan diet yang sihat dapat membantu mengurangkan kegemukan.

5. Salah satu cara untuk menghilangkan lemak adalah dengan membakarnya.
Anda perlu menggunakan tenaga yang lebih daripada jumlah kalori yang anda makan. Ertinya kurangkan makan, pilih makanan yang rendah kalori, dan lakukan senaman untuk membakar lemak.



1 comment:

Terimakasih kerana meninggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook