Sunday, October 21, 2012

Raikan perlbagai kejayaan; Zulfahmi pelihara akidahnya di saat kejayaan


Di sini saya ingin berkongsi pandangan dari seorang bekas wartawan mengenai kejayaan yang negara kita raih dalam bidang sukan baru-baru ni. Kejayaan yang paling popular dan diraikan ramai orang ialah kejayaan pasukan Kelantan mengalahkan pasukan ATM. Namun di sebalik keseronokan ini ada kisah menarik tentang anak muda kita yang kukuh mempertahankan akidahnya dari dicemari. Lihat apa kata wartawan yang dikenali dengan Norman Liverpool. 

Di saat Chua Soi Lek menghina Islam
ZULFAHMI PELIHARA AKIDAHNYA DI SAAT KEJAYAAN

Bersyukurlah minggu yg penuh pelbagai cerita. Di saat Chua Soi Lek dan kuncu2 tidak putus-putus menghina Islam, Zulfahmi menjadi penyelemat apabila memelihara akidahnya daripada meraikan kemenangan dgn simbahan air arak. Yg pelik kita sebagai tuan rumah mengapa perlu membiarkan air arak dijadikan aturcara sedangkan ia bukan diwajibkan.

Pelbagai cerita, org Kelatan seronok dgn kejayaan pasukannya. Badminton pula Lee Chong Wei berjaya bergelar Juara Denmark. Harimau Muda pula muncul juara kejohanan bolasepak Piala Newspaper.Cuma rasanya kejayaan pasukan Kelantan itu adalah lebih baik ganjarannya seperti pakej Umrah dan Haji sudah mencukup (yg bukan Islam berikan RM 25 ribu)i. Kalau setiap kali menang nak beri tanah adalah lebih baik tanah itu diberikan kpd rakyat yg memerlukan. Kalau pemain import takkan nak berikan tanah juga.

Islam tidak pernah mengecewakan manusia. Tetapi manusia yg selalu mengecewakan Islam. Seperti apa yg dilakukan Zulfahmi ia adalah contoh terbaik kita pertahankan akidah atau agama kita. Wajib kita pertahankan akidah kita daripada serangan ejekan atau diperhina.

““Wahai manusia, sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka jgnlah sekali-kali kehidupan dunia memperdayai kamu, dan jgnlah sekali-kali (syaitan) yg pandai menipu, memperdayakan kamu dari Allah.”

Kita jadikan perlakuan Zulfahmi sebagai contoh terbaik utk anak Islam yg berjaya di pentas dunia sekalipun kerana org yg bersyukur di saat kejayaan dipandang tinggi oleh Allah. Akhir kata dari saya, ikutilah org kerana kebenaran, jgn ikuti kebenaran kerana org. Pelajarilah yg benar, agar engkau tahu siapa yg benar.”


No comments:

Post a Comment

Terimakasih kerana meninggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook