Wednesday, February 22, 2012

Adik Faris, pergi untuk selamanya

Pagi tadi sekitar jam 11 pagi, saya mendapat panggilan dari seorang rakan memaklumkan bahawa Faris, anakanda kepada sahabat lama kami Zuraine dan Shamrulismawi telah pulang kerahmatullah setelah 23 hari di rawat di Sime Darby Health Centre. Tiada apa yang mampu terucap, hanya airmata yang menitis mengenangkan dugaan yang dialami oleh anak ini dan ibubapanya.

Al-Fatihah untuk Allahyarham Faris Nur Daniel
(gambar ambilan dari blog Mazidul)

Anak comel yang berusia 6 tahun ini menghidap penyakit barah darah. Dia dikatakan pada mulanya demam.  Ibubapanya membawanya ke Sime Darby Health Centre  dan kemudian disahkan menghidap penyakit tersebut. 

Bil rawatan hospital sepanjang tempoh 23 hari mencecah hampir RM100,000. Akhirnya bil rawatan dapat dijelaskan dengan sumbangan yang diperolehi dari pembaca blog dan laman sosial. Begitu hebatnya peranan media dalam membantu ibubapa adik Faris melangsaikan masalah bil yang ternyata sangat tinggi. 

Selain dari anak ini, pasangan Shamrulismawi dan Zuraine mempunyai dua lagi anak berusia 13 dan 10 tahun. 

Mereka adalah rakan yang mempunyai komunikasi yang berhemah yang selalunya perbualan diiringi dengan gurauan yang menghiburkan. Mereka rakan yang menyenangkan.

Semoga ibubapanya tabah menghadapi saat-saat ketiadaan Faris di sisi. Semoga anak comel ini tenang dan damai di alam barzah. Allah lebih menyayanginya. Di sana syurga menantimu, anak.

Sesiapa yang membaca entri ini, sudi-sudilah sedekahkan Al-Fatihah untuk adik Faris.

Begitulah ketentuan Allah, tidak akan terlambat atau cepat walau sesaat. 


No comments:

Post a Comment

Terimakasih kerana meninggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook